Estratègies de contingut per a empreses industrials: com connectar amb la teva audiència

contingut-empreses-industrial

T’has plantejat alguna vegada per què la teva empresa industrial hauria d’optimitzar els continguts del seu lloc web? La resposta és molt senzilla i, si no ens creus, pots fer una comprovació ràpida amb Google Analytics: ens apostem un pèsol que la teva primera font de tràfic prové del canal orgànic.

Això significa que el posicionament SEO de la teva pàgina web és de gran importància, doncs els usuaris que et visiten han fet una cerca a Google utilitzant una sèrie de paraules clau.

I ara et preguntaràs, què té a veure això els continguts? Bé, el màrqueting de continguts per a empreses industrials consisteix en crear i difondre contingut valuós i rellevant (i que inclogui les paraules clau que cerquen els usuaris). L’objectiu és augmentar, captar i retenir la teva audiència.

Una estratègia de màrqueting de continguts ben executada és una excel·lent manera de promocionar la teva marca i posicionar-te com a líder d’opinió dins el teu sector. I, en el millor dels casos, fer que la teva empresa destaqui quan arribi el moment en què els consumidors requereixin dels teus productes.

Què és una estratègia de màrqueting de continguts?

Una estratègia de màrqueting de continguts és el teu pla per crear i distribuir continguts amb l’objectiu d’augmentar la teva audiència i assolir diversos objectius empresarials. 

Alguns exemples de màrqueting de continguts inclouen:

  • Articles de bloc
  • Campanyes de newsletter
  • Notes de premsa
  • Publicacions a les xarxes socials
  • Podcasts
  • Ebooks
  • Vídeos

L’objectiu és transmetre el missatge adequat als clients actuals i potencials.

Un pla de continguts és un pla escrit per ajudar-te a gestionar el teu calendari de distribució.

Ara que ja hem aclarit les definicions de màrqueting de continguts, parlem de per què és important que les empreses industrials inguin una estratègia pròpia, els seus tenir un pla de màrqueting de continguts.

Per què les empreses industrials haurien de tenir una estratègia en màrqueting de continguts?

Per a les empreses industrials B2B, el màrqueting de continguts ofereix diversos avantatges significatius:

Generació de leads qualificats

Crear contingut rellevant i útil pot atreure clients potencials interessats en els vostres productes. 

Això pot conduir a una major generació de leads qualificats, amb més probabilitats de convertir-se en clients.

Posicionament com a autoritat en el sector

Proporcionar contingut informatiu sobre temes rellevants per a la vostra indústria us pot ajudar a establir-vos com a líders d’opinió i experts en el vostre camp. 

Això ajuda a construir confiança amb els clients potencials i a diferenciar la vostra marca de la competència.

Augment de la visibilitat en línia

El màrqueting de continguts ben executat pot millorar la visibilitat en els motors de cerca i a les xarxes socials, augmentant l’exposició de la marca a un públic més ampli i potencialment nou.

Foment de la fidelitat del client

Proporcionar contingut valuós de manera regular pot mantenir l’interès dels clients actuals i fomentar la fidelitat a llarg termini. 

A més, el contingut pot ajudar a educar els clients sobre l’ús òptim dels vostres productes, augmentant la seva satisfacció i retenció.

Suport a un cicle de compra complex

En el context B2B, els cicles de compra solen ser més llargs i complexos. 

El contingut rellevant i perspicaç pot ajudar a guiar els clients a través d’aquest procés, proporcionant informació que abordi les seves necessitats en cada etapa.

Facilita l’educació del mercat

Per a les empreses industrials, on els productes poden ser complexes o innovadors, el màrqueting de continguts pot tenir un paper crucial en l’educació del mercat, ajudant els clients potencials a comprendre millor els beneficis i el valor que ofereix la vostra empresa.

Estratègies de contingut per a empreses industrials

Per a les empreses industrials, és crucial desenvolupar estratègies de contingut que s’adaptin a les necessitats i característiques específiques de la seva indústria. 

Aquí teniu algunes estratègies de contingut efectives per a empreses industrials:

  • Contingut educatiu i explicatiu sobre temes rellevants per a la vostra indústria, com ara tendències tecnològiques, processos de fabricació, normatives i estàndards de qualitat.
  • Compartiu casos d’èxit de clients anteriors, destacant com la vostra empresa va ajudar a resoldre problemes específics i va proporcionar solucions efectives.
  • Aprofita el contingut generat per l’usuari (user generated content o UGC) per involucrar els vostres clients i seguidors perquè comparteixin les seves experiències, fotos o vídeos relacionats amb els vostres productes.
  • Contingut tècnic especialitzat: Proporcioneu contingut detallat i tècnic que abordi temes específics dins de la vostra indústria. Això pot incloure anàlisis de dades, comparacions de productes, especificacions tècniques i consells dels vostres experts.
  • Webinars i seminaris en línia: Organitzeu webinars i seminaris en línia en què experts de la indústria compartiran coneixements sobre temes rellevants. Aquests esdeveniments en directe poden ser una excel·lent manera d’interactuar amb clients potencials, respondre preguntes en temps real i demostrar la vostra experiència.
  • Contingut visual atractiu: Utilitzeu imatges, infografies i vídeos per fer que el vostre contingut sigui més atractiu i fàcil de consumir. El contingut visual és especialment efectiu per demostrar processos de fabricació, mostrar productes en acció i explicar conceptes complexos de manera senzilla.
  • Contingut d’actualitat i tendències: Mantingueu-vos al corrent de les últimes notícies, tendències i desenvolupaments en la vostra indústria i compartiu contingut rellevant sobre aquests temes. Això demostra que la vostra empresa està al corrent dels canvis del mercat i pot adaptar-se ràpidament a les noves condicions.
  • Contingut interactiu: Creeu eines interactives, com calculadores de costos, configuradors de productes o simuladors de processos, que permetin als usuaris explorar i experimentar amb els vostres productes de manera virtual.

Perfecciona la teva estratègia digital amb Communicat

Encara no tens clar com començar a crear continguts per a la teva empresa industrial? 

L’equip de Communicat està especialitzat en la definició d’estratègies de màrqueting digital per a diferents sectors d’activitat, també per a empreses industrials. 

Contacta amb nosaltres i accelera el creixement orgànic i la visibilitat de la teva empresa industrial en el món digital.

Subscriu-te a la nostra newsletter

More To Explore